söndag 14 februari 2010

Traditionalist? Javisst!

Jag delar förvisso inte Yeahns’ situation om ensamhet denna dag, men tänker likförbannat inte göra denna dag till någon speciell.

Jag är traditionalist. Alla festdagar som kapitalismens lobbyister har infört (ex. Alla hjärtans dag och Halloween) antifirar jag. Vi har sedan gammalt fettisdagen och allhelgona; dagar som minner om vår historia. De är inte påhittade av några jänkare som vill dra in extra cash på folks imaginära behov av att köpa krafs.

Idag ska jag, till min sambos stora glädje, spela nedanstående låtlista, rapa högt, smula ner golvet, dricka öl och kolla på fotboll. Inget jävla påhitt av kommersialismens propagandastyre ska påtvinga mig ett kärleksfullt beteende.

Puss & kram!

// Killamangiro

, , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar