fredag 30 april 2010

Hylla fylla!?

Egentligen hade jag tänkt skriva något om att jag inte förstår innebörden av Valborg och dess närmast obligatoriska svinerifester men då tiden runnit iväg snabbare än jag trott så gör jag en kovändning och publicerar istället ett klipp och två låtar dagen till ära. Viss stolthet har jag sväljt men det blev lättast så.

Först ut har vi en snubbe som anser att utdragna förfester är överskattat, hyvää:


Därefter ger vi oss in i musikens värld och låter Jävlaranamma berätta om sina prioriteringar...

Jävlaranamma - Surt sa' räven

...vilket mycket väl kan leda till en hotellvistelse utan varken minibar, telefonväckning eller rumsservice:

Virtual Voices - Hotell B52

De sistnämnda är faktiskt från ITHMGs hemtrakter vilket är både smickrande och avskyvärt. De har också en hel del låtar på Spotify vilket gör mig helt förundrad; hur kan Spotify missa mycket av den senaste musiken - som inte spelas på RIX FM - men låta diverse obskyra lokalband utgöra en del av deras bibliotek?

Ha det!
// Yeahns


, , , , , ,

1 kommentar: