fredag 20 november 2009

Musik för helgen

Eftersom ett 70-årsfirande ska föräras med min närvaro i helgen så behöver jag kompensera de visor och dansbandstjosan som kommer att stå för musikunderhållningen med musik av det lite mer riviga och fartfyllda slaget. Om ni av olika anledningar skulle stå inför samma dilemma så delar jag därför med mig av de två låtar som uppfyller mitt ändamål allra mest just nu.

Först ut har vi Pennsylvania-bandet person L's dänga till låt som finns med på albumet The Positives (finns att dra hem på magiska.) som släpptes den 17 denna månad:

person L - Goodness gracious

Därefter öser vi vidare med Royal Bangs - även de från Staterna och aktiva detta år i form av albumet Let It Beep - låt som dessvärre inte finns på YouTube men däremot på denna länk och går att dra hem via slsm (spara-länk-som-metoden).

Förutom dessa så lär både Makthaverskans och Mattias Alkberg hyfsat nyutkomna album stå i centrum denna helg. De finns båda på Spotify. Med det önskar jag er alla en trevlig helg i vaccinationens tecken!

Ha det!
// Yeahns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar