tisdag 24 november 2009

Marknadsföringsidioti

Som konsument är det skönt att veta att det företag man stödjer och är lojal mot håller en enhetlig linje. Därför vill jag passa på att berömma ICA för deras arbete med att lyfta fram sinnessvaga personer i arbetslivet. Först medverkade ICA-Jerry i reklamen vilken blev så omdebatterad (det sägs ju att all marknadsföring är bra marknadsföring) att ICA ville fortsätta arbeta med speciella människor. Desto mer speciell desto större uppståndelse och vilken bokstavskombination är väl värre än EMD? Jag tror att jag ska sluta att handla på ICA...

Apropå varumärkeslojalitet och personer med begränsad intelligens så ska energidrycken med det monumentalt korkade namnet Cocaine - som enligt burken själv ska vara "The legal alternative" - lanseras i Sverige. Skaparen James Kirby meddelar att det är ett medvetet drag eftersom det tilltalar den majoritet av IQ-befriade individer som Jorden faktiskt består av. Eftersom man efter två tömda burkar kan få koffeinförgiftning så har drycken mött visst motstånd hos Livsmedelsverket och andra länders dito samt den normalbegåvade människan. James Kirby - som av allt att döma lider av en felväxling hos det centrala nervsystemet - kommenterar händelseförloppet med följande ord:
- Den förvarades under disk och såldes vid bakdörrar, precis som andra droger, säger en nöjd Kirby. Jag kunde inte ha regisserat det bättre själv.
En mer hjärndöd person får man leta efter (såvida man inte trycker på länken i inläggets första stycke då förstås). Falsk marknadsföring är det också!

Ha det!
// Yeahns

2 kommentarer:

  1. I samma kategori måste även Marlboros VD hamna som sa att rökning bara är för de svart, dumma och fattiga människorna. Trots det är cigg accepterat och mer " populärt" än någonsin bland unga. Tror även denna dryck kommer lyckas.

    SvaraRadera
  2. Är det verkligen så accepterat? Visst, rökning är väl ett sätt att hävda sig och att trotsa sina föräldrar som ung men när de blir äldre så förstår de att rökning mest är en last. Detta ger uttrycket "ung och dum" verifiering och då måste även Marlboros överhöna anses ha någorlunda rätt, fast man undrar ju varför han gör ett sådant uttalande? Det känns dumt att utesluta grupper med pengar ur målgruppen...

    SvaraRadera