måndag 21 december 2009

Från Göteborg till Duluth

Det senaste list-inlägget handlade om svenska artister så vi fortsätter i Sverige och går in på de åtta bästa svenska albumen:
8. Ebba Grön - Ebba Grön
7. The Plan - The Plan
6. Vargmåne - Ulf Lundell
5. Nerverna - Mattias Alkberg
4. bob hund 1994 - bob hund
3. Mycket Väsen För Ingenting - [ingenting]
2. Jag Ska Bli En Bättre Vän - Mattias Alkberg BD
1. Känn Ingen Sorg För Mig Göteborg - Håkan Hellström
Det känns rätt okej va? Visst, Håkan hade kunnat ha med några plattor till men vi tyckte väl att det räckte med en. Annars saknar jag bara Eldkvarns Svart Blogg och kanske BD's Cruel Town.
Med den listan publicerad så ger vi oss ut i världen i och med "Bästa utrikiska album":
8. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band - The Beatles
7. Highway 61 Revisited - Bob Dylan
6. L.A. Woman - The Doors
5. Up The Bracket - The Libertines
4. Is This It - The Strokes
3. Forever Changes - Love
2. London Calling - The Clash
1. Blonde On Blonde - Bob Dylan
Här har jag en hel uppsjö (dumt uttryck för övrigt) av förslag men jag tror inte att mina kamrater hade röstat in något av dem ändå så i sann demokratisk anda får jag vara nöjd. I mellandagarna kommer jag dock att säga mitt då årets 25 bästa album ska delges, det ni!

Ha det!
// Yeahns

PS. Nu blev listorna åt "fel" håll men strunt samma. Gällande rubriken så är Duluth platsen där Bob Dylan föddes. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar