onsdag 16 december 2009

...och vi bara sväljer

Eftersom det på flera ställen på Internet diskuteras huruvida EMD-medlemmarnas centrala nervsystem har kortslutning eller inte efter deras ställningstagande för hemlösa så tänkte jag slänga ut de ITHMG-listor (se föregående inlägg) som innehåller hela eller delar av EMD.

Först ut har vi en lista över Sveriges sämsta artister där nomineringarna utsågs med hänsyn till deras musik, medial exponering och påverkan på det svenska folket. Kort sagt, hur onda de är:
8. Darin
7. Caroline af Ugglas
6. Lasse Holm
5. September
4. Carola
3. Takida
2. EMD
1. Tomas Ledin
Det känns som att det fattas ett namn va? Det gör det och lyckligtvis märkte vi det också så vi enades om att sätta Per Gessle på tronen av genomruttenhet jämte Vi ska gömma oss i varandras skapare retroaktivt. Varför Tomas Ledin kom före - eller efter hur man nu ser på det - EMD motiverades med att EMD - förhoppningsvis - är bortglömda om fem år medan folk kommer att lita på varandra i trubadurringar och medelåldersfester i småstäder en hel framtid framöver, eller För en lång, lång tid som denna listas motsats kanske skulle ha sagt. Annars gillar jag mest Killamangiros motivering till Lasse Holm ("han ser ut som en kille som ligger med praktikanter") och September (hon är enligt hans uppfattning språkröret för Stadshotellsnattklubbarna landet över med dess dunka-dunka-musik).

Nästa lista tituleras "Sveriges största mediehoror" och lyder som följer:
8. Thomas Bodström
7. Lars Gåre
6. Robert Gustafsson
5. Lars Berghagen
4. Danny Saucedo
3. Alexander Schulman
2. Linda Rosing
1. Bojan Djordic
Även här saknas det några namn där Wahlgrensläkten med Pernilla i spetsen borde ha kvalificerats sig. Annars kan platserna 7-5 diskuteras; Berghagen har väl sin plats, särskilt efter plats 71 (den andra) i detta klipp; Robert Gustafsson har alltid synts i media - ofta rättmätigt - men hans medverkan i Mediamarkt-reklamerna fick droppen att gå över kanten på bägaren; Lars Gåre nominerades även han för saker som kommit oss till känna efter att ha sett 100 Höjdare.

Frågor på det?

Ha det!
// Yeahns

3 kommentarer:

  1. Vill inte vara den som är den, men det är jag ändå; det är Pugh Rogefeldt som ligger bakom Dinga Linga Lena och gamle Pughan är det inget fel på (ta och lyssna på den smått genialiska proggplattan "Ja, dä ä dä!" och bara njut).

    I övrigt vill jag tillstå att jag är mycket nöjd med våra listor (inte minst bottenskrapet) och en stor eloge till Yeahns som bjuder herrklubben för inbördes beundran på denna julkalender i nostalgins (förvisso från en färskbakad tid) tecken. Vad andra läsare tycker bryr jag mig, sådär härligt tufft och rebelliskt, inte om!

    SvaraRadera
  2. Jag skrev en kommentar igår som tydligen försvann, men i det stora hela gick den ut på att det var ett monumentalt misstag av mig att ens tänka på Pugh i samband med denne demon.

    För övrigt så delar jag inte din åsikt om Norge. Norge är glatt, Danmark är äckligt och vedervärdigt.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att Englas mamma förtjänar en plats på "mediehora-listan". Punkt!

    SvaraRadera