fredag 7 augusti 2009

Musik für alle

Vardagsveckan avslutas genom att jag bjuder på en hel hop med musik för er att ta in under helgen (eller inte, vilket man vill). De flesta tipsen med en träffsäker liknelse att ta med en nypa salt (sådär lagom motsägelsefullt):
Som vanligt när jag pratar musik så blir det en rejäl länkfrenesi men avslutningsvis slänger jag ut två YouTube-klipp med ett par artister som just nu går heta i min ungkarlslya:

Deras debutalbum, Don't Be Scared, har några månader på nacken nu (släpptes den 27 mars) men det är först idag som jag fick tummen på rätt plats och köpte det, vilket är underligt eftersom jag besökt deras MySpace oftare än jag ringer mina föräldrar. I vilket fall som helst så är det en riktigt härlig och jämn platta fylld av glad alternativ rock perfekt för de sommardagar vi har/haft nu, sedan att de är från Manchester skadar ju inte. Den här videon gör dem inte rättvisa så besök istället deras MySpace men här har ni dem - It's A Buffalo! Feel the plink!


It's A Buffalo - Marbles (akustisk version)

Vi fortsätter i England med Sheffield-bandet (Arctic Monkeys och Little Man Tate är också därifrån) Reverend And The Makers senaste singel från albumet French Kiss In The Chaos som kom ut den 27 juli. Hela albumet går i ett slags funkrock-tempo och är mycket skönt att lyssna till tiden innan man beger sig till förfesten. Silence is talking heter låten och kan ni er musikhistoria så ska ni även veta var "den snodda melodin" är ifrån:


Reverend And The Makers - Silence is talking

Duger inte dessa tips så har ni Rix FM på 107,6, mycket nöje!

Ha det!
// Yeahns

PS. 1975 släpptes den, Low rider - War. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar