onsdag 12 augusti 2009

God save the queen

Igår offentliggjordes förlovningen mellan den snygga prinsessan och hennes förmodliga make (är det något kungafamiljspar som brutit upp i modern tid?) Jonas Bergström - som tydligen är en "uppskattad kollega" på advokatbyrån Vinge - och om man utgår från den svenska massmediehysteri som följde så skulle man kunna tro att hela världen stannade upp och började att skicka slängkyssar i riktning mot Solliden.
Men i dagens GP går det att läsa att förlovningen endast fick måttligt intresse i utlandet där bara Norden och Tyskland uppmärksammade spektaklet till alla rojalisters stora förtret. Inte ens monarki-vänliga Storbritannien brydde sig men jag antar att de bara hade annat för sig. Varför resten av världen struntade i att en fräsch brud gick ner sig kan jag bara spekulera i. Trädgårdsodling kanske?

Ha det!
// Yeahns

Rubriken vet ni var den kommer ifrån.

1 kommentar:

  1. Tilläggas bör också att min f.d. lärare på JIK:en jobbar på Vinge. Samme 30+man som enligt mina kvinnliga klasskamrater gick runt med "en pistol i fickan" när han dansade med dem på recentiorsfesten. Oss killar mindes han aldrig namnet på. Jag kallades konsekvent för Björn under tio veckors tid, trots mina klasskamraters protester.

    Bara som ett litet inlägg kring vilka människor som jobbar på Vinge. Men det är klart; det är så roligt att lille Jonas är "en man av folket".

    SvaraRadera