fredag 2 oktober 2009

Jag trodde att jag hade tid

Ännu ett fantastiskt avsnitt av K Special har gått till ända. Denna gången handlade var det Broder Daniel som stod i ljuset och då särskilt avskedskonserten - för både BD och Anders Göthberg - på Way Out West 2008. Bandet pratar om sig själva, sin syn på musik och självklart om Anders som tragiskt beslöt sig för att hoppa den 30 mars förra året. Programmet visar blandade klipp från konserten, bandets vardag och givetvis piercade pandor med tårar i ögonen. Det är vackert, emotionellt och framförallt sorgset.
Medan Henrik Berggren vandrar längs Andra Långgatan spelas Happy people never fantasize och för en timme fantiserade jag inte. Jag mindes. Gåshud.

Klippet dyker väl upp i det närmsta på SVT Play och lär väl finnas där i några månader. Passa på att se det!

Ha det!
// Yeahns

Rubriken är från en av Henriks monologer när han pratar om Anders i programmet.

4 kommentarer:

  1. Jag hann ju aldrig fråga dig varför du hoppade, jag trodde jag hade tid. jag trodde att jag hade tid.

    När Henrik Berggren läser(?)sina rader tränger han rakt in i den kollektiva själen. Vi förstår exakt vad han uttrycker men få av oss förmår att formulera det. Så smärtsamt men samtidigt trösterikt. Vi inser att vi inte är ensamma. Detta är förmodligen en av de viktigaste funktioner som våra artister, författare och konstnärer har att fylla. Vi behöver dem och vi använder dem. Tack.

    SvaraRadera
  2. Ensam, under en filt i Stora Kärlekens soffa, grät jag när jag höre de här orden. De trängde in mellan revbenen och gjorde ont.

    SvaraRadera