onsdag 28 oktober 2009

Märkt för livet

1 000 kronor fattigare är jag precis hemkommen från Buzzstop 28 med en purfärsk tatuering:


Snygg va? En femhunka per nylle är inte så illa! Nej det där känns inte riktigt som min stil eller? Men fatta vilket dille man måste ha på inredningsprogram om man låter porträttera en hitte på-homo och en man vars favorituttryck är "Har det brunnit i skallen på dem?" (2.58 in i klippet). Det ryktas att den här snubben har Simon och Thomas på vardera skinka också...

Skämt åsido så går jag numera runt med följande på höger skuldra:

Så här såg det alltså ut ungefär tre minuter efter att Felicia lekt färdigt. Texten är lite ojämn nu beroende på svullnaden och kommer att räta ut sig allt eftersom den gått ner (även fast jag ändå gillar den i nuvarande skick) och likaså kommer övergången vid den svartes arm att bli jämnare när färgen lagt sig. Just nu är jag grymt nöjd trots de små ångestattackerna som slog mig på bussen hem. Vad tycks?

Ni som inte vågar tatuerare er på grund av rädslan för smärta kan jag lugna, det är mycket värre att gå till tandläkaren och då vantrivs inte jag särskilt mycket i tandläkarstolen. Ibland kändes det som att bli riven men för det mesta kändes det inte alls och fram emot slutet var det nästan skönt.

Just det här motivet har jag haft i tankarna det senaste halvåret men att jag någon gång skulle gadda mig har jag vetat om ända sedan jag som liten gosse satt bakom min överarmsmärkta far på hans dåvarande Harley Davidson Electra Glide. Gubbarna känner ni igen från MAD-serien Spy vs Spy skapad 1961 mitt under Kalla Kriget. Serien är cool men ingen favorit utan gubbarna ska gestalta min förmåga att alltid vara antingen... eller... Jag ville ha två motpoler som inte var Yin och Yang, det känns lite CD. Texten har ungefär samma innebörd och är en omgjord version av citatet "They live black and white in a world of color" som någon kanske känner igen från The Hives live-DVD Tussels In Brussels?

I drygt en timme blev jag pumpad med bläck, nu sitter det där för resten av livet. Det känns oerhört bra och oavsett vilket så kunde det ha varit värre. Mycket värre.

Ha det!
// Yeahns

1 kommentar: