torsdag 8 oktober 2009

Rak som en pil

Är det bara jag eller blir man oerhört trött i huvudet av blåst och regn i ur och skur? Hur som helst så blir undertecknad det - vilket kanske syns på bloggen - och i väntan på en utvilad hjärna, skrivlust och/eller fysisk anpassning så dränker jag mitt sinne med den i mitt tycke bästa låten just nu; Parker Lewis med Love Antell - Ingen så blå.

Det var den fina bloggen Kamratskap Rock som först gjorde mig medveten om låten men det är först nu när höstmörkret anlänt som jag tagit mig tid att lyssna. EP'n innehållandes ovan nämnda kärleksförklaring till rött heter Rak Som En Pil och släpptes den 16 september av skivbolaget Mad For It - vilket är ännu ett av de här sköna små prestigelösa bolagen som gärna delar med sig av sin musik - och finns att dra hem i sin helhet här. Parker Lewis som egentligen lyder under namnet Emil Johansson har på denna EP fått hjälp av ingen mindre än hela Sveriges Love Antell (de har ju blivit rätt stora i år Florence Valentin och det är också deras största nackdel; att så många - som egentligen inte bryr sig - gillar dem) och samarbetet låter fantastiskt! Så i väntan på bättre tider, gräv ner er i rödfärgad misär.

Ha det!
// Yeahns

1 kommentar:

  1. Tänkte också skriva om EP:n och Mad for it men det krockade med annat. EPn är sjukt bra och man måste ladda ned hans självbetitlade fullängdare också!

    SvaraRadera