tisdag 16 mars 2010

Goodbye sweet dreams

Människan har alltid haft en tendens att drömma sig bort och önska sig saker när tillvaron stinker men på senare år har det blivit allt viktigare för henne att åstadkomma något med sitt liv. Det talas om att uppnå livskvalitet och efter det omnämns fallskärmshoppningar, jorden runt-resor, utbildningar, karriärer eller bara att lyckas samla hela familjen kring en måltid, allt till synes omöjliga bedrifter som är både resurs- och tidskrävande när man redan klurar på hur "livspusslet" ska lösas. Därför kan det vara bra att sänka kraven för att därvid kunna närma sig ett psykiskt Shangri-La och med det tänkte jag dela med mig av tre hyfsat oambitiösa mål som jag vill uppnå:

1. Börja laga mat med bar överkropp - Det känns så burdust, manligt och grisigt på ett sätt som gör att jag lockas av det. Tänk er hur överkroppen fläckas av stekfett. Det är smärtsamt och kladdigt men vilken kontakt man får till maten! Lite tillbaka till djungeln liksom.

2. Skaffa en Plura-kagge - Det är därifrån ovanstående "livsmål" kommer. Ni har väl sett Mauro & Pluras kök på den bortglömda kanalen TV8 där Plura inledningsvis alltid blottar sin mansprakt till kulmage. Den är så rund, harmonisk, jämn och fin att jag skulle vilja gjuta av den, sätta den på en piedestal och starta en religion. Detta önskemål har även uppstått som en följd av att Elston Gunnn trodde att det var omöjligt för mig att ens utveckla en tillstymmelse till bukutbukt så challenge accepted!
3. Besöka Blå Skåpet - Det finns en restaurang i Stockholm som har valt det enastående namnet Blå Skåpet, och vad vill jag då göra där? Jo leva upp till språkliga idiomer.

Därefter kan jag säga farväl med ett leende på läpparna och en buktande kista.

Ha det!
// Yeahns

Rubriken har samma namn som en låt från Roky Erickson kompad av Okkervil River.


, , , , ,

2 kommentarer:

  1. Han ser gravid ut Jens. Det kanske är det du omedvetet eftersträvar.
    Bra skrivet men oheta mål. Dra inte dem för en tjej du önskar att förföra, ett tips bara. Ta det efter några dejter, då kan man kanske se det lustiga i det. Eller nej. Nej. Säg det inte ens då.

    SvaraRadera
  2. Ja men är det inte vackert? Två liv i en person, utan alla humörsvängningar.

    Hon ska väl älska mig för den jag är, eller?

    SvaraRadera