måndag 29 mars 2010

Kapstaden

"Du kapade mitt hjärta men vi kapsejsade på kärlekens ocean. Du och jag - två kap som blev kaputt. Vi glömde trycka på Caps Lock..."
Dessa rader kruxade jag ihop sent på kvällen igår och därefter skrattade jag mig till sömns. Jag tycker att det är roligt ur flera perspektiv; (1) det är fyllt av ordvitsar, (2) det är så dåligt och slutligen (3) det finns förmodligen personer som tycker att det faktiskt är fina, poetiska rader. Jag ser framför mig hur en snyftande 17-åring med lång brun snedlugg, zip-tröja med krage, jeans och t-shirt med tryck - allt från JC - sitter under lampljuset från en skrivbordslampa och textar en känsloladdad dikt för att beskriva hans senaste uppbrott, allt till tonerna av Lars Winnerbäck. Naiv och patetisk tonårssmörja alltså. Antingen det eller Mats Wilander.

Ha det!
// Yeahns


, , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar