fredag 26 mars 2010

Trashy blonde and stitches

Finns det något bättre än att spendera fredagskvällen med en lättfotad blondin och lite skön musik? Jodå, det kunde ha varit bättre; blondinen kunde ha varit verklig. Men har man inte tillgång till några lössläppta blondiner så går det att ordna på annat håll och vid min sida står just nu BrewDogs nya pale ale vid namn Thrashy Blonde (hyfsad, smakar mycket humle och beska som brukligt men den är värd sina pengar bara för texten på etiketten). Men det var inte det som jag var ute efter utan jag ville främst tipsa om en av årets bästa låtar:


The Morning Benders - Stitches

Här har vi ett San Francisco-band som lirat lite utav surf-pop men som nu blivit mer rockigare på det där bra och sköna sättet. Big Echo släpptes den 9 mars och är så pass bra att jag ångrar att jag inte tog mig tid att se dem på förra Way Out West.

Jag hade tänkt att slänga upp tre videor till som en replik på förra fredagens experimentell indie-inlägg och då bjuda på några indie-låtar åt det mer alternativa rock-hållet (med undantag för en även fast de kanske gått från experimentell till mer åt alternativ). Dessvärre finns inte de låtar jag har i åtanke på DuRör så jag tar helt enkelt och slänger ut dem i en fil, inklusive låten ovan. Mycket nöje!

Frightened Rabbit - Things
MGMT - Song for Dan Treacy
The National - Bloodbuzz Ohio

Ha det!
// Yeahns


, , , , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Indirekt nämnd. Målet nått på fyrtioåtta timmar typ. Annars rätt trist inlägg. Du kan bättre.

    SvaraRadera
  2. Hmm, det känns lite långsökt men tycker du att ditt mål infrias till fullo här så ska inte jag vara den. Dina premisser råder inte jag över.

    Annars så ja. men det var fredag och jag höll på med en del annat samtidigt; glänste i Vem Vet Mest och Postkodsmiljonären bland annat, så jag känner mig ursäktad. Jag behöver förvisso inte ens be om ursäkt men ändå.

    SvaraRadera