lördag 30 januari 2010

Kosher

Filmfestivalinvigning igår. Blött, folkat och tillfällig lycka. Många bra spelningar även fast jag mest stod och gapade låttitlar. Jag var tydligen aldrig nöjd. Pratade med Martin Elisson också och frågade varför Hästpojkens slutspår alltid är så fantastiska. Han tackade och klappade mig på axeln. Jag tror inte att han hörde vad jag sade. Han var nog ännu fullare än mig.

Fick även erfara att mina ben är snabbare än bussen och att man kan riva sönder hakan på stelfrusen snö. Märkligt.

Annat hände också. "Du vet att jag är jude va?" sade hon och sedan fick jag gå, trots min nya fluga. Jag har aldrig förstått mig på religion.

Ha det!
// Yeahns

PS. Inspirerad av omnämnde Martins blogg så författade jag nu ett inlägg av mer direkt, rak karaktär utan omsvävningar och korrekt meningsuppbyggnad. Jag vet inte riktigt om jag gillar det men det var rätt smidigt. Omväxling förnöjer om inte annat. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar