måndag 19 januari 2009

Babar blir inte längre rabarber baklänges

En undersökning som Pressbyrån gjort visar att folk inte längre är överens om vad "Babar" blir om man skriver det baklänges. Av hela 400 miljarder deltagare - lite mer än hela världen alltså - tyckte endast 73 % att "Babar" blir "rabarber" baklänges. 1 % tyckte att "cykel" passade in men att man då var tvungen att ändra stavningen på "Babar".
- Det var ingen klar majoritet, kommenterar Johan Staël von Holstein undersökningen och han var också den som fick anordna en omröstning om vilket ord som ska få ersätta "rabarber". von Holstein röstade som enda inbjudna - och således enda deltagande - person fram ordet "fez" som nytt baklängesord och kommenterar på nytt:
- Ordet "fez" fick hela 100 % av rösterna och därför blev det aldrig någon diskussion. Jag tycker att det är skönt när demokrati verkligen fungerar.

Tre andra mer eller mindre kända personer fick också möjligheten att kommentera den nya utnämningen:
- Fez är en lustig hatt som många turkar använder. Jag tycker att fez får alldeles för lite utrymme i media och jag hoppas att den nu får ett uppschving. I och för sig så är det inte så ofta som man säger "Babar" och än mindre uttalar det baklänges men ändå!
Agneta Sjödin, frikyrksgroupie.

- Ibland kan jag sitta och stirra ut ur mitt fönster i flera timmar. Bara stirra på alla människor och alla löv som blåser förbi. Vind är verkligen en fantastisk uppfinning! En vind är också bra att ha när man vill förvara saker högst upp i ett hus.
Gubben i lådan.

- Jag känner mig inte bekväm med att svara på den frågan.

Pelle Hellström, (idiotiskt?) marknadsföringsgeni.

Ha det!
// Yeahns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar