onsdag 14 januari 2009

Debut!

Att det skulle leda till så stor press att starta en blogg, det kunde jag aldrig ana. Men nu skall det ske, oskulden skall tas! Utan vare sig djupa tankar om barndomen eller andra stora frågor följer helt enkelt en liten utläggning om petit moi!

Jo jag är en lång och gänglig yngling som just nu är bosatt tillsammans med min sambo i Hornstull på Södermalm i Stockholm. Mitt egentliga namn är Anton och jag kommer under hösten att plugga historia vid Stockholms Universitet (ses där Killamangiro!).
Det som intresserar mig mest är fotboll och musik (i den grad att jag finner stort nöje i att lyssna på vackra melodier.) Fotbollskarriären ligger just nu på is men jag hyser en önskan om att återuppta den (någon som behöver en Högerback (natural)/Mittback (accomplished) vars främsta egenskap är att det ser farligt ut när hans 196 cm älgar upp på en hörna?)(förut, innan jag klippte mig, kunde jag vara rätt lik Maldini/Nesta (om man släckte i badrummet och kisade mot spegeln)).
På fritiden spenderar jag den mesta tiden tillsammans med min sambo och ironiserar om världen, om jag inte har den äran att träffa någon kamrat. (Helt unikt! Snubben hänger med sin flickvän och sina polare, WOW!)
Jag har andra planer än historian till efter sommaren men vill inte basunera ut vad här (än?), dels för att slippa förutfattade meningar och dels för att slippa ett officiellt nederlag om jag misslyckas.
Fotbollsklubben som ligger närmast hjärtat är AIK och får några år sedan kom jag "ut" som Milanista.

Det var väl personligt och härligt?

1 kommentar:

  1. Convojs låt The Shovel kan mycket väl vara en hyllning till dig som fotbollsspelare, apropå ditt smeknamn som "Skyfflar'n".

    SvaraRadera