måndag 26 januari 2009

Modeblogg

Modeblogg #1

Det kom inte smygande, mer som Bosse Larsson i Söndagsöppet, pang pang liksom. Det började i höstas man såg några på tunnelbanan, men nu ser man dom överallt, på stan, i skolan, på väg hem, ja, till och med i samband med ithmg-relaterade aktiviteter.
Den gudsförgätna tingest jag syftar på är Pälsmössan! Hela Stockholm ser ut som om dom är på väg på en bandymatch i Moskva, var är vodkatermosen och var är dom ihåliga tumhandskeklappen?
Vill alla se ut som om dom dödar björnar?
Eller är det en del av ett slags oligarkmode?
Ska ni börja hålla på Sjaktar Donetsk och Zorkij också?
Personligen så tycker jag inte ens att det är roligt, visst man kan finna visst nöje i att prova skojiga solglasögon eller arabkit på Buttricks, men Pälsmössorna går över gränser till det osmakliga, roundkickar ner skylten och stormar vidare, djupt in i Sibirien.

Modeblogg #2

Så går man i godan ro mot tunnelbanan med blicken som vanligt fast i "jag tänker jävlar inte se trevlig ut och jag vill inte prata med NÅN!" utanför Judit och Bertil ser jag att det står en ung man. Den unga mannen har sina pösiga jeans nerstoppade i ett par "sportiga" "tubsockor", förmodligen från en större kedja, fötterna är sedan nerstoppade i ett par, säkert jättebekväma, jympa/ "skate:ar" dojjor. Jag hinner tänka "Oj det där trodde jag att man bara såg på innebandyspelare från Töreboda födda 1989!!?", innan jag för upp blicken och till min förvåning ser att mannen jag tittar på är Anders "Moneybrother" Wendin! Detta praktexemplar av den mänskliga rasen, i den utstyrseln!

5 kommentarer:

  1. Så pengabrorsan har gått å blivit en Partille-Johnny!

    SvaraRadera
  2. Ja, med anledning av den pungspark som inte träffade, men åtminstone riktades, i inlägget vill jag bara förtydliga skillnaden mellan en tvättäkta pälsmössa (som är gjord av riktig päls samt till hundra procent består av detta material) och den mössa jag bär. Den senare är en tygmössa med inslag av något fuskpälsliknande. Kan f.ö. meddela att det är ett av de bästa köpen jag gjort. Mot den ringa summan av 50 kronor har jag nu bytt till mig möjligheten att aldrig frysa om huvudet.

    SvaraRadera
  3. Anonym //
    Haha så kan man också uttrycka det!

    Kill a man for his giro //
    Du menar att du ville vara som alla andra men hade inte råd?

    SvaraRadera
  4. Som van modebloggare kommer jag med följande profetior.

    501:an på väg tillbaka!
    Skinnjackan på väg tillbaka!
    Palestinaschalen på väg bort. Tyvärr.

    SvaraRadera