söndag 14 juni 2009

Smått och gott om musik

Musikvideor har väl aldrig intresserat mig sådär jättemycket. Det är kul att artisterna försöker sätta bilder till musiken men videor påverkar sällan min inställning till bandet. Men häromdagen skickade en vän en länk till mig med en grymt snygg video från Ok Go. Ok Go är ju annars ett halvdant poprockband som spelar musik som alla kan lyssna på men den här videon har ökat mitt intresse, mainstream á la The Kooks och ett fult bandnamn till trots. De får säkert ligga en del...

--------------------------------

Shelflife Records har liksom Labrador gett ut en samling med smakprov från deras artister (Days, The Ruling Class m.fl.). Det är en härlig blandning av trevlig indiepop som finns att tanka här.

På tal om mindre men ack så fantastiska skivbolag så har Service ett sjukt prisvärt erbjudande: Ett livstids medlemskap där du får alla deras släpp digitalt, lite exklusiva medlemsgrejer och ett fint tygmärke för endast 250 riksdaler. Det finns ju betydligt sämre artister än Jens Lekman, The Embassy och Franke till betydligt högre priser.

Apropå fina svenska atister så släpper vår favorit Theodor Jensen eget den 8 juli och vissa musiker är bara bättre än andra. Inget mer med det.

Ha det!
// Yeahns

1 kommentar:

  1. När jag gick med i co-op Service så kostade det nog bara 200 spänn, men jag fick inget tygmärke =(

    SvaraRadera