onsdag 17 juni 2009

I've got wings but they aren't meant for viewing

En sak som jag aldrig förstått mig på är kalsonger som har en ficka längst fram. Eller ja ficka är det väl kanske inte utan mer en genväg, en direktfil till penis. Hur som helst, vad fyller den för funktion om? Har den ens något ändamål eller är den till för att tillfredsställa ögat och vad är det i så fall för någon IQ-dokusåpa-designer som kommit på idén? Varför har inte tjejer en ficka på sina trosor också då? Jag har svårt att föreställa mig något utav de användningsområden jag kommer på:
  • Fickan är till för killarna som har bråttom när de ska kissa. Här snackar vi alltså vattnet-har-gått-bråttom och inget jävla hitte-på-bråttom som jo-en-kopp-kaffe-hinner-jag-nog-ta-innan-jag-åker-igen. Här är det brådis för man hinner verkligen inte med att dra ner fispåsen tillräckligt för att skrevet ska vädras. Fast å andra sidan tar det lika lång tid - om inte längre - att plocka fram snalen ur fickan, eller?
  • Fickan är till för flickvännen (eller lika gärna pojkvännen i dessa tider) som har dålig blodcirkulation i händerna och som inte vill ta direkt på pojkvännens dase men ändå känner ett behov av att smeka åderpålen. Fickan är alltså en slags kall-hand-och-snoppsnudd-vante men det är la knappast troligt, eller?
  • Fickan är till för alla gånger man är så knullsugen att man inte kan hålla sig längre, trots att man befinner sig i publika rum. Nu är det bara att dra ner gylfen, plocka fram Petter-Niklas och sätta flickvännen - som fördelaktigt har kjol på sig - ovanpå. I detta scenario är exkluderas homo-relationen av den anledningen att det blir svårt att ge sig på andravalet/-hålet eftersom det inte finns någon bakficka. Kalsonger med fickor är således diskriminerande mot bögar, eller?
  • Fickan är till för att dölja yttre urinfläckar för de killar som inte skakar. Med sina två lager hindrar fickan den gula vätskan från att sprida sig till utsidan. Detta gäller dock endast för kalsipper med de ljusare färgerna men ändå finns det mörkfärgade fispåsar med ficka och det behövs ju inte, eller?
Där slutar min fantasi. Är det någon som sitter inne på ytterligare alternativ?

Mina personliga erfarenheter av kalsong-fickan är endast negativa. Jag kan inte komma på en enda gång som jag stått naken framför garderoben och funderat över om jag antagligen kommer att ha det stressigt vid vattenkastning eller om jag ska nuppa lite diskret. Istället har jag vaknat flera gånger av att Master Bate (det är vad jag kallar honom. I spansktalande länder heter han dock El Culo Shaker) hälsar god morgon genom fickan och varje gång är jag rädd för att bokstavligt talat bryta kuken av mig när jag tvingar honom ner i dunklet igen. Likt en orm söker solsken så vill Jens Jr vandra mot ljuset i tunneln. Det är ett helvete och kalsong-fickan måste vara ett av djävulens påfund, sattyg som man säger.

Ha det!
// Yeahns

Rubriken kommer från låten Let's get strong av The Clues.

2 kommentarer:

  1. Haha lite mycket kön där? Jo jag kan väl hålla med men man dras lätt med när det finns så många synonymer att arbeta med...

    SvaraRadera