tisdag 2 juni 2009

Då har man hittat lyckan, när man har funnit glädjen

Att se en överviktig man äta en glasstrut kan vara något av det roligaste som finns - tjockisar överlag är underhållande -, särskilt när denne man stående försöker hitta balansen när bussen viner fram genom staden. Som busschaufförerna kör är det tyvärr sällan han ges tillfälle att smaka av sin glass och istället tvingas han deltaga i desperat kamp mot centrifugalkraften och balanssinnet. Det är ungefär som att se en åsna jaga en morot eller att beskåda när Zlatan bollar med Papphammar.
När munnen väl möter glassen fylls han av njutning sedan studsar bussen till och mannen får en glassmustasch värdig mustasch-vm. Han märker ingenting för hans huvud är uppe bland rosa moln och pellfanter. Då mina vänner är han lycklig.

Nej så enkelt är det kanske inte att definiera lycka - den matglade mannen njöt kanske jättemycket bara - men det är ändå slående nära för att ordet ska komma till tals. Den senaste gången jag befann mig i ett lyckorus var när jag lyckades näta två gånger i en och samma fotbollsmatch för två veckor sedan (vilket jag aldrig tidigare lyckats med trots en bakgrund fylld av lagsport). Känslan kvarstod i några dagar men lade sig sedan igen och nu är jag bara glad.
Idag blev jag dock återigen lycklig för en stund, detta på grund av att Vampire Weekend nu blivit bokade till Way Out West. Jag har tidigare skrivit att de är en av mina drömbokningar så det är klart som fan att jag hoppar i soffan och nu är det dags att någon av mina ITHMG-kamrater skaffar plåt till sommarens bästa festival.

På tal om Way Out West så släpper Arctic Monkeys ett nytt album den 24 augusti - det vill säga några dagar efter festivalen - och vips känns musik-England lite hetare, apropå gårdagens inlägg. Då jag är en allsångsfestivalare så känns det dock sådär eftersom jag ogillar att höra låtar som jag inte känner igen under spelningar men men...

När vi ändå är inne på musik så släpper det bejublade bandet The Radio Dept. nytt den 24 juni. En fullängdare får vi tyvärr fortsätta att vänta på - vi har ju väntat sedan hösten 2007 så lite till kan väl inte skada - men fyra nya låtar kommer i alla fall ut och som vanligt bjuder skivbolaget Labrador på en av låtarna. David kan ni ladda hem här (spara länk som och så vidare)!

Ha det!
// Yeahns

Rubriken är från Mats Wilanders låt När man har har funnit glädjen som Killamangiro också varit inne på tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar