torsdag 18 juni 2009

Run for your life

Igår möttes jag av budskapet att popgruppen Style är tillbaka. Alltså bandet bestående av Christer Sandelin, Gigi Hamilton och Tommy Ekman, i come-backen medverkar dock inte Gigi. Jag blev livrädd, likblek och tror att jag utvecklade stelkramp i mina ben, trots sprutan vid sexårskontrollen. Tydligen så ska de ut och turnera igen och utöver detta har de släppt ett nytt album, Vill Ha Dig Igen, som finns att köpa i din Statoil-butik. Det måste vara riktigt knapert i fickan hos grabbarna Style för skivan innehåller några nya låtar och sedan fyller man ut resten med lite greatest hits. Det är exakt samma resonemang som när de släppte fjolårets skiva, Det Ni Vill Ha - Best Of Style. Eftersom låtarna knappast skiljer sig (påstår jag utan att ha hört dem, oerhört subjektivt) så har de i princip släppt samma skiva två år i rad (årets platta innehåller dock Vill ha dig igen (Tommy Ekmans megamix). Det är bara spårlistan som har förändrats. Förresten så är det intressant att fem av deras tio utgivna album är samlingsplattor.

Detta leder oss till en pest eller kolera-fråga:
Antingen så köper du och älskar Styles nya skiva eller så tar du självmord/blir du kung fu-sektmördad á la David Carradine, vad väljer du?

Ha det!
// Yeahns

Rubriken är en låt från Styles femte album (det fjärde var en samling), Daylight Robbery, och springa är precis vad jag tänker göra.

2 kommentarer:

  1. Tur att man fortfarande kan välja vad man vill lyssna på men det vill väl IFPI snart ändra på.

    SvaraRadera