tisdag 1 september 2009

Mitt liv som Didrik - del 5

Del 1 | Del 2 | Del 3 | Del 4

Didrik är ensam. Nu har han tröttnat på att vara ensam och har bestämt för att göra något åt det. Han har börjat att gå på bio själv i en förhoppning om att träffa någon där. Senast såg han filmen Burn after reading, mest för att Brad Pitt är hans favoritskådespelare. Didrik tycker att det är så kul att säga att "Brad Pitt växer - liksom sitt efternamn - i känslosamma roller".
Didrik har även börjat att gå ut på lokal, alltid med en tändare i fickan. Inte för att han röker utan för att kanske kunna ge någon eld. Så står han och hänger i rökrutan hela kvällen förutom när han går och beställer mjölk. En gång har hans tändare kommit till användning. Det var en kille i skägg och en Ramones-t-shirt som lånade den men Didrik fick aldrig tillbaka sin tändare. Dagen efter brukar Didrik ha en ansträngande hosta som inte går över förrän kvällens intrång. Han tror inte så mycket på någon av de här metoderna, desto mer tror han på en tredje metod! Didrik har nämligen tagit fram sin bläckpenna och skrivit ner några rader om sig själv till en kontaktannons som ska publiceras i lokaltidningen:
Kille i sina bästa år söker sällskap

Jag är ett nyfiket glassmonster som är på jakt efter nya äventyr. Jag trivs vid sjön och löper tävlingsinriktat. Jag är ekonomiskt medveten men blir hellre ruinerad än urinerad (även om jag säkert ångrar mig efteråt). Nu är jag trött på att leka med för mig själv och söker därför någon att dela sina stunder med. Vill du höra mig skratta?
Nu sitter Didrik hemma vid telefonen och väntar men det ringer ingen, inte på hela kvällen. En tår rullar nerför hans kind samtidigt som han öppnar frysen för en tröstglass. Didrik har inte förstått att annonsen publiceras först i morgondagens tidning. Didrik är ensam.

Ha det!
// Yeahns

2 kommentarer:

  1. va hände sen?? snyft

    SvaraRadera
  2. Tjae jag antar att han åt upp sin glass men sedan vet jag inte vad han gjorde. Han kanske slog sig ner i en fåtölj och drog på lite Euro-disco eller så gick han och lade sig. Kanske testade han fåret en gång till, vad vet jag? Han har ju ett ganska friskt huvud den där!
    En fortsättning dyker upp så småningom.

    SvaraRadera