onsdag 8 juli 2009

Smaken är som baken

Här kommer en lista som absolut ingen har väntat på men som likväl måste publiceras, mycket för att den beskriver den miljö där jag är uppväxt. Nedan kommer alltså de tre mest populära låtarna för olika generationer i 0506-området (Töreboda kommun). Jag försöker så mycket jag kan (det ligger brända skivor lite varstans) men jag kommer inte längre än att folk kallar mig alternativ, fast det är jag visserligen rätt nöjd med när allt kommer omkring. Med all rätt, eller?

Ålder: 10-25 år

Lorentz & M. Sakarias - Mayhem

Jodå, här går det hem med technorap på svenska! Vill du också lyckas? Skriv en låt med lite rim om att slåss och/eller supa (oroa dig inte för melodin. Det fixar snubben vid mixerbordet med lite sköna hack och grejer) och sampla sedan in någon halvdan 90-talsdancemelodi (i "låten" ovan är det Sash som bjussat på sin partydänga Ecuador). Plätt som en lätt!

Ålder: 20-35 år

Björn Rosenström - Pojkarna som busar

Mannen som måste vara född ur Satans armhåla har förstört en halv generations musiksmak med sina sånger om sex och/eller efterblivna skrivna på det där fiffiga sättet som sätter varenda fot i gungning på landsbygden. Hade det funnits en musikdomstol så skulle det inte ens behövas en rättegång här, nackskott rätt i pannan bara! Som Vincent Vega säger till Lance när de pratar om att Vincent fått sin bil repad av en nyckel i Pulp Fiction; "It would have been worth him doing it just so that I could have caught him doing it".

Ålder: >35 år

Kenneth & The Knutters - Ge mig en öl

Klart att en svängig låt om öl går hem i ett raggarromantiserat samhälle. Frågor på det?

Bubblare:
Vera - Naken i min säng
Snowstorm - Sommarnatt

Det kanske inte är så bra med mångfald och fri vilja trots allt?

Ha det!
// Yeahns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar