onsdag 29 april 2009

Det är inte känslan av tomhet, det är tomheten i känslan

Nu vet jag hur Idol-Patrik (får man sätta det epitetet på sökande som inte kom med?) kände sig efter att ha mottagit juryns bedömning. Eller njae, självkritisk som jag är så har jag fötterna på jorden och kan således inte "go fucking mental" på mitt möblemang men jag förstår lite mer hur han kände sig. ITHMG blev nämligen recenserade av bloggrecensenterna på TheCritics och nu susar olika sinnesintryck inom mig. Samtidigt som jag känner mig tom så förnimmer jag en klump i magen och hur motsägesfullt det än låter så tror jag att Olof Lundh känner igen känslan när han är utan sin laptop. På samma gång är jag lättad och något upprymd - ungefär som Ulf Larsson antar jag - men mest känns det jobbigt. Visserligen bad jag dem recensera oss i ett mail för någon månad sedan i ett hopp om att bli större men det fanns också en trygghet i att inte bli granskad, inga prestationskrav. Vi kunde naivt vandra långa strandpromenader i tron om att vi drev Sverig..nej världens bästa blogg, bara att inga visste om det. Men nu är det som det är och visst är det skönt att få veta svart på vitt hur bra man är och vi är tydligen inte bättre än så här:



Nu baseras betyget mycket på bloggens layout och användarvänlighet men rent innehållsmässigt så hade han en del poänger den välmenande(?) Joakim. Stundtals är inläggen rätt sådär och ibland handlar de alltför mycket om våra direkta vardagsaktiviteter (till exempel så ska jag äta oxsvanssoppa ikväll). Emellanåt är det knappt att jag själv intresserar mig för vad jag nyss skrivit men det är väl så det blir. Det går inte att vara på topp hela tiden, fråga bara Anja Pärson!
Betyget till trots så var inte allt av ondo och det finns några saker som jag plockar med mig. Bland annat har vi ett "innovativt språkbruk", det är "en rolig upplevelse att läsa denna blogg, ibland mycket rolig till och med" och jag visste inte ens att vi var registrerade på bloglovin'. Joakim har lovat att komma tillbaka och han är så välkommen. Vem vet, kanske blir han vår första prenumerant på bloglovin'?

Ha det!
// Yeahns

Rubriken är hämtad från den oerhört klyschiga låten Känslan av Samtidigt Som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar