tisdag 21 april 2009

Ett skratt förlänger livet

Så fort solen kommer fram så lämnar man sanset - och de tjocka plaggen - hemma ("Solen lyser ju, det är varmt ute!") och det planeras in grillkvällar, promenader med mera. Solen är så här års överskattad och detta har jag fått lida av sedan lördagskväll. Kung Bore slog tillbaka, lämnade mig avdäckad i sängen med en för hög kroppstemperatur. Jag fick feber.

De senaste dagarna har jag legat lamlös i sängen badandes i min egen svett. Jag har inte kollat mig i spegeln på evigheter och inte borstat tänderna på säkert 60 timmar. För varje gång jag påminns om min sjukt ojämna skäggväxt som antagligen får mig att se så anskrämlig ut att jag till och med skulle anses ful i England så vill jag ta livet av mig, men jag har inte orken. I rummet ligger halvätna mackor och surnad mjölk i flingskålen. Mitt kiss luktar bacon och jag är konstant bajsnödig, men jag är alldeles för svag för att koncentrera kraft till det ändahålet (bara-pa-disch). Ett bultande huvud, sömnlösa nätter och ett missat derby men nu börjar jag komma på fötter igen och detta tack vare tre saker; Ipren, Alvedon och Himym.

How I Met Your Mother är en förträfflig komediserie som handlar om hur Ted år 2030 berättar för sina barn om hur han träffade deras mamma och således utspelar sig serien från 2005 och framåt. Vi har säkert alla stannat till i några minuter framför serien, skrattat lite, zappat vidare och efterlämnats med intrycket att det är en trevlig sit-com men inget särskilt. Så är det inte alls, inte ens i närheten. Jag var själv en av dem som tvekade när vänner berättade hur grym serien egentligen var men nu är jag fast. Det krävs att man regelbundet kollar på serien för att förstå karaktärerna och deras återkommande inslag. Karaktären Barney (singelkillen vars tre ledord är kvinnor, pengar och kostymer) är helt fenomenal med alla sina uttryck såsom Suit up, ständiga high fives som kräver svar, göra awesome till ett verb och teorier om raggning, kvinnor och livet. När serieskaparna dessutom gräver fram klassikern Slap bet så borde Himym följas av varje serieälskare. Ett nyare Vänner - fast roligare.

Ha det!
// Yeahns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar