lördag 2 maj 2009

Public Service

Som den enfaldiga folkhemskramare jag är vill jag passa på att kommentera den gällande omröstningen om vilket som är tidernas bästa humorprogram på P3. Sådana omröstningar kan, känner jag, ofta bli missvisande, särskilt i sportsammanhang. Där det som ligger närmast i minnet ofta får högre ställning än vad de kanske förtjänar. Det är ändå något som är kittlande med den här typen av omröstningar och därför tänkte jag kasta mig över uppgiften att lista min topp 3!

3. Clownen Luktar Bensin; jag ska i ärlighetens namn säga att jag inte minns särskilt mycket av programmets innehåll, mer än det otroligt fyndiga namnet och en sketch med orden ”Mamma, manma! Clownen luktar bensin!.

2. Rally; Jag har för mig att jag var i tioårsåldern när Rally stod på sin topp, varje Fredag på väg hem fylldes vår Opel Ascona av Peter Apelgrens karaktär Lotus och obetalbara imitationer av Lasse Kinch. Rally kunde ge den första fredagskänslan, man fick som barn smaka på lyckan som de vuxna kände över att veckan var slut och att ett sexpack Pripps väntade i kylen!

1. Hassan; Stora komiker, stor radio. Enkel idé, genialt utförande.

Må väl!

// Albertazzi.

2 kommentarer:

  1. Personligen så skrattade jag gott åt Deluxe, Hej Domstol och Mammas Nya Kille men som du säger så ligger de alla nära i minnet. Vi kan väl bara konstatera att de vet hur man får folk att flabba...

    SvaraRadera
  2. De du nämner platsar på en topp 7 lista, tillsammans med Cirkus Kiev. Kronprins eller Mensskydd?

    SvaraRadera