tisdag 12 maj 2009

Bombay Bicycle Club - inte bara curry

Bombay Bicycle Club är inte bara en restaurang som enligt egen utsago serverar "the FINEST Indian cuisine in London" utan också ett väldigt trevligt band som en vän tipsade mig om idag. Bombay Bicycle Club består utav fyra killar från London och gissningsvis har de hämtat namnet från stället där de kryddar allt med curry. De får en att tycka illa om sig själv av den orsaken att de knappt fyllt rösträtt och ändå har åstadkommit mer (bland annat varit förband åt WOW-aktuella Glasvegas) än vad jag någonsin kommer att göra men eftersom de lirar en sådan förträfflig musik så är de förlåtna. Ännu har jag inte lyckats sätta fingret på vilka de liknar men vissa låtar får mig att tänka på Kings Of Leon pre-mainstream och ibland är det Vampire Weekends genialitet som kommer mig till minnes, så säg att de ligger någonstans mittemellan. I vilket fall så är det riktigt härlig rock de bjuder som får dem att verka äldre än vad de är.

Hittills har de släppt tre EP's och två singlar och den 6 juli dyker deras debutalbum upp hos skivhandlare och på torrent-sidor. Låtlistan är redan fastställd och så här låter spår nummer sex:

Always Like This


Ha det!
// Yeahns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar