tisdag 26 maj 2009

Den nya tuppfäktningen

Idag fann jag en GP från den 27 februari detta år. Jag började bläddra lite för att se vad som stod på i världen för tre månader sedan. Det var lite om Engla-mördaren, lite om finanskrisen och annat värdsligt, men så hittade jag en riktigt underhållande artikel. Den handlade om flygande stolar på Valhallabadets herravdelning här i Göteborg. Handgemäng hade tydligen utbrutit vid bubbelpoolen efter att någon låtit dasen fladdra fritt i vattnet. Enligt reglerna ska det bubbelbadas med badshorts på och denna näckare hade upprört vän av ordning. Jag har väldigt svårt att sätta mig in situationen. Vem i helvete ger sig på en naken man?! Att få för sig att fajtas med en snubbe som kan ha svart bälte i ollning går bortom mitt förstånd.

Det utbröt även ett andra slagsmål men då var det tillskillnad från ovan omvända omständigheter. I bastun ska man låta den hänga och stadigt vila röven på en handduk men när en man föredrog att basta med badshorts på så började det koka i den redan varma bastun. Återigen; vem i helvete ger sig på en naken man?! Om en person kommer viftandes med sin snale mot mig så hade jag försvunnit lika fort som a-lagarna drar sig till bolaget vid 10-tiden. Lägg därtill den svettiga miljön som gjorde kombatanternas kroppar härligt fuktiga och klibbiga och bilden blir riktigt go'! De här männen är definitivt inte funtade på samma sätt som mig. Jag lider helt klart av nakenfajtofobi.

På tal om fobier så är den i särklass mest intressanta fobien fobofobi. En person som har fobofobi har en intensiv, irrationell rädsla för att övermannas av just rädsla. Satan vad jobbigt det måste vara att vara rädd för att bli rädd, ett skönt moment 22 där. Segt liv...

Ha det!
// Yeahns

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar