onsdag 11 februari 2009

Till dig

Ibland får man perspektiv på saker och ting. Vad som egentligen är av betydelse och vad som definitivt inte är det. Stanna upp, tänk till. Tänk på de du älskar. Tänd ett ljus och lyssna på Laura Veirs’ fantastiskt vackra Magnetized.

Det må låta en smula sakralt, en smula banalt, en smula klyschigt. Poängen är likförbannat otroligt viktig. Sätt allting i sitt rätta perspektiv och ägna din tid, uppmärksamhet och kärlek åt de du älskar och bryr dig om. Helt plötsligt är det inte lika viktigt att AIK torskar, att tentan går bra eller att ditt lag vinner ligan på FM. Jag skäms över att jag överhuvudtaget har ägnat dylika saker tid, vikt och uppmärksamhet. Jag är dock lika smärtsamt medveten om att jag kommer att göra det igen inom en överskådlig framtid. Men medan mitt sinne och min medvetenhet är raderat från sådana tankar tänker jag försöka ägna mig åt att bry mig om det verkligt viktiga, det som gör livet värdigt och söka förmedla budskapet i detta forum.

Ibland blir allting tomt.

3 kommentarer:

  1. Jag kände den. Känslan alltså. Och det är viktigt - att man kan förmedla en känsla en i sina inlägg. Fina ord räcker inte långt om man inte kan formulera de på ett bra sätt. Du är bra. Riktigt bra. N är nästan lite förälskad.
    Jag är inte helt övertygad, lite mer svårflirtad kanske.

    SvaraRadera
  2. L //
    Jag vet hur jag ska tolka det där? Det var menat till mig men det var inte jag som skrev inlägget? Men ett trevligt feltramp i.a.f.!

    Killamangiro //
    Jag ser etiketten sorg, vad har hänt? Fint skrivet även fast du kanske slentrianiserar (finns det ordet?) min fotbollsvardag.

    SvaraRadera
  3. L //
    Oavsett om orden var riktade till mig eller ej tackar jag för de vänliga orden.

    Yeahns //
    Jag och Elston Gunnn är inte så lyckliga nu, om du förstår vad jag menar. Vet inte om det var så fint skrivet, ville mest skriva av mig.

    SvaraRadera