torsdag 19 februari 2009

Nothing left for you but kicks or consumption

En hel del människor har börjat höja sina röster över att företagen får en allt större plats i dagens samhälle och i vissa fall så kan även jag sälla mig till den sidan. Med databaser stora som Patrik Sjöbergs snusläpp (det var för övrigt underhållande att se Sjöberg som sportjournalist för TV4-sporten i tisdags. Det låter verkligen som att han pratar genom näsan och där vet vi ju att det är ont om utrymme) lagrar företag information om allt man har köpt och ens personuppgifter är för alltid fångade. Vissa ser det som oerhört kränkande och frågar sig om den personliga integriteten gått helt förlorad medan Databasinspektionen arbetar för fullt med att få bukt på problemen.

Men ibland så tycker jag att företag har för dålig koll på oss konsumenter. Ibland har de ingen aning om vad jag har för preferenser. Som idag t.ex. när Homeenter.com tyckte att jag skulle nappa på deras erbjudande; en förhandsbokning av CD:n Melodifestivalen 2009. Jojo man tackar!

Ha det!
// Yeahns

Rubriken är hämtad från Dirty Pretty Things låt Kicks Or Consumption.

2 kommentarer:

  1. Är det på modet att sno titlar och trolla om dem till rubriker? Man skulle kunna tro detsamma om mitt senaste blogginlägg men hade inte en tanke på det at the time.

    SvaraRadera
  2. Öhm, jo det är en grej jag använder ibland ja. På modet vet jag inte men... Det är inte bara titlar jag omvänder utan även låtcitat, vilket är detta fall.

    Du menar att det kan tolkas som att du "knyckt" Sugarplum Fairys låttitel i ditt inlägg? Vad skulle det göra om det var så?

    SvaraRadera