onsdag 4 mars 2009

Stor i orden, liten på jorden

Är det inte underligt vilket stort behov man hade av att framstå som "cool" när man var yngre? Bilden av sig själv skulle vara så stor som möjlig i andras ögon även om den egentligen inte stämde det minsta överens, sak samma. Någon tyckte att man var häftig och då hade man lyckats! Hur man sedan åstadkom detta kvittade men det fanns flera vägar att gå. Man kunde t.ex. försöka agera och se frän ut och/eller göra extrema saker såsom att spruta eld med en axe-deo och en tändare eller hoppa in i buskar. Vad som helst som skapar uppmärksamhet är bra! Själv försökte jag mig på lite olika varianter i jakt på självförtroende.

Hur kom jag då att tänka på det här? Jo jag försökte nämligen att googla mig själv och lyckades hitta mina gamla Skunk-sidor. Skunk var något jag sysslade med det första året på detta millenium och det var dåtidens facebook. Jag gillade Skunk. Det fanns mycket att göra med sina sidor, bl.a. så spelades Hot Butters klassiker Popcorn när man kom in på en av mina profiler. Så här kunde förresten en av mina profiltexter lyda:
"Tja jag heter då Jens och bor i Älgarås.Älgarås är en liten håla i Västergötland.Jag är 13 år och går i klass 7d i centralskolan i Töreboda.Jag hade tänkt att bli skateare men just nu har jag ingen bräda men det problemet är nog snart löst.På fritiden är jag med Svante(Anton)"Svante King" eller så spöar jag brorsan för han är så olidlig.Jag lirar lite fotboll oxå i en klubb som heter ÄSK.Lite kort om mig.Mezza mig.Ciao.PS.Gå in på min andra sida oxå TERROR*.DS.Om ni får nummer 100,200,300 osv mezza."
Samtidigt som jag skrattar över det så mår jag också lite illa. Det här var alltså den person jag var - eller ville vara - på den tiden jag trodde att självkänslan fanns i munktröjor med extrema tryck. De användarnamn jag höll mig med på den tiden är inget att skylta med heller. "JENS THE GREAT" är ett tydligt bevis på den självdistans jag uppvisade (eller inte, vilket man vill) och hur maffigt det var med versaler på den tiden. Jag kom ju dock på hur oerhört patetiskt det var och skapade en ny sida. Apropå dåliga namn så hette min första Lunarstorm "IQ_87" och även här insåg jag hur lätt det kunde misstolkas och skapade nytt. Förändringar är bra, det är mycket som har förändrats.

Överst på mina Skunk-sidor står det numera att "SKUNK SUGER HÅRT OCH LÄNGE!!!". Jag antar att det var något jag lagt till under den sista inloggningen, då jag blev för ball för Skunk. Tydligen var dock versaler fortfarande hett.

Ha det!
// Yeahns

PS. Way Out West (13-15 augusti) har idag gjort sitt första artistsläpp. Arctic Monkeys, Lily Allen, Band of Horses, Wilco, Bon Iver, Fever Ray, Vivian Girls, Jenny Wilson och Timo Räisänen spelar alla på scen.
Bokade till klubbspelningar är hittills Chairlift, Jay Reatard, Crookers, Magnetic Man feat. Skream & Benga, Erol Alkan, The Big Pink, The Bronx och inte minst Rise Against! Festivalpasset går på 1345 sek + 40-lappen i serviceavgift och gäller för alla dagar och klubbar. Se så, boka nu! Boende löser vi... DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar