torsdag 19 mars 2009

Ärlighet varar längst

Så här på morgonkvisten fick jag svar från ett av alla de jobb jag sökt, nekande såklart:
Hej Jens!

Du sökte jobbet som struktör hos oss på Komet. Det blev tyvärr inget den här gången, antingen på grund av att det tillsatts med en annan sökande eller att uppdraget inte längre är aktuellt.
Notera att anledningarna till att jag inte fick jobbet är att någon annan fick jobbet eller att företaget lyckats lösa det på annat sätt genom kloning, robot eller en dresserad anka. Det var absolut inte så att det var jag som helt enkelt var för dålig, vilket annars hade varit en helt fullgod anledning. Jag har ingen aning om vad en struktör gör, jag bara sökte.

Jag är en person som alltid uppskattar ärlighet och därför hade jag blivit ganska glad över om de istället sagt som det egentligen var; att jag inte hade de kunskaperna de eftersökte. Jag hade verkligen satt värde på ett nekande svar som meddelades på följande sätt:
Hej Jens!

Du sökte jobbet som struktör hos oss på Komet. Det blev inget den här gången. Inte för att någon annan har fått det (det går fortfarande att söka på vår hemsida som du kanske ser) utan för att du antagligen är totalt värdelös som struktör. Att du ens sökte det här jobbet går bortom mitt förstånd och egentligen vill jag uppmana dig - ditt ärkemiffo - att ta livet av dig till fördel för det mänskliga släktet. Men nu gör jag inte det (det finns ju en del sinnessvaga personer där ute som tar mina ord alltför bokstavligt) utan önskar dig lycka till i ditt fortsatta jobbsökande. Hos oss får du dock inga jävla jobb!
Det får bli en ledig festivalsommar 2009. Vad hände med arbeit macht frei?

Ha det!
// Yeahns

4 kommentarer:

  1. Oj. Befinner du dig i den berömda "Zonen" för tillfället. Detta var ett uppfriskande inlägg och ett sådant betyg från en mästerkåsör som mig är inte dåligt. Jag skrattade till och med. Festivalsommaren 2009? Är den på hemmafronten inräknad. För egen del blir det nog P&L och kanske din favorit, Way Out West.

    SvaraRadera
  2. Självklart är första meningen en fråga och bör avrundas med det vackraste frågetecknet som jag förmår.

    SvaraRadera
  3. Om du med Zonen menar att jag är inne i ett stim just nu så tackar jag givetvis för det samtidigt som jag påstår att jag just nu gör det enkelt för mig. Om det är simpla och tunna inlägg som våra läsare eftersträvar så har någonting gått snett i processen, men berömmelsen är ändock tacksam!

    Festivaler i sommar beräknas bli Emmaboda och Way Out West. Den senare är redan fixad! Törebodafestivalen (notera att det är ett ord till skillnad från vissa facebookgrupper) är edast ett nödfall i brist av tid och/eller pengar.

    SvaraRadera
  4. Va fan!
    Ace of base kommer ju till töret! Det blir ju störst!
    Förkrök i Gästhamnen och eftersläckare i Kilen!
    Svensk starköl hela vägen runt!

    Kööör Bara!

    SvaraRadera