söndag 22 mars 2009

Känner du igen dig?

Nyligen såg jag en reklam för flaskvattenmärket Bonaqua vilken fick mig att fundera lite. Det är inte av hänsyn till miljön jag grubblar utan av själva reklamens utformning. En kvinna står och håller en presentation för en samling företagsfolk och är just i färd med att plocka upp någonting ur sin väska varpå ett par röda stringtrosor flyger upp på konferensbordet. Då kommer en kvinnlig berättarröst som ställer frågan "Känner du igen dig?".

Jag tycker att frågan är högst befogad för det är något jag undrar över också. Hur många känner egentligen igen sig i en situation där ett par röda stringtrosor förpassas från en väska till ett konferensbord under ett möte? Jag kan direkt berätta att jag aldrig varit med om något sådant eller ens hört talas om det. Sedan uppkommer en annan fråga i mitt huvud; vem går omkring med ett par string i handväskan? Eftersom jag aldrig låter ett par string vårda mitt paket - och ännu ovanligare är det i trosform - så är jag helt rådlös. Är detta vanligt bland kvinnor? Är det vanligare att kvinnor kör "alltid redo", "live", "commando" eller vad man nu vill kalla det? Är röd en vanlig färg för stringtrosor? Är detta ett gammalt eller ett nytt påfund? Frågorna är många, svaren är få.

Ha det!
// Yeahns

6 kommentarer:

  1. Som män så har vi lite svårt att förstå fenomenet, men jag kan tänka mig att kvinnor (jävlar vad det känns som att man är ute på tunn och hal is nu alltså) när dom har sina, låt oss kalla det, röda veckor, kan ha med sig ett par extra trosor i handväskan, men vad vet jag.
    Och den röda färgen kanske är just röd då man likt romarna som hade röda uniformer och tyskarna bruna, just för att färgen på kroppsvätskorna skall döljas.
    Annars så kanske hon bara tycker att det är fint med rött!
    På samma sätt som vi män tycker att det är fint med blommor och gladeligen konsumerar Frank Dandy som om det inte fanns någon morgondag.

    Vidare.

    Jag brukar skratta högt (inte som man skrattar åt Schyffert, mer som man skrattar åt misslyckanden ex; Långås, Järvheden, Facit, Hasselhoff osv.) när tre (3) kör sin reklam med parollen: "det är det som är grejen med favoriter, att dom kommer i så många färger och varianter"

    Aaahaa! Det är det som är grejen med favoriter! Hade inte fattat det innan! Oj vad dum jag är! Nu får jag skämmas, igen!

    SvaraRadera
  2. Om jag hade haft det som mitt namn rimmar på så hade jag nog inte valt stringvarianten som extratrosa utan något som täcker mer så att säga men då kvinnor är från Venus och män ifrån Mars så är jag rådlös som sagt. Hur gör din sambo?
    Apropå tyskarna, menar du att de har bruna kroppsvätskor?

    Njae det känns som att 3 har fått det lite om bakfoten där. Det är väl just en sak som är favorit och vad hände med favoritfärg?
    Långås är för övrigt inget misslyckande. Han räddade oss från nedflyttning.

    SvaraRadera
  3. Avföring är väll ofta av en brunaktig kulör?

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det verkar otroligt förutseende och smart av flera orsaker. Visst är det sant att om "det som rimmar på ditt namn" inträffar kan det vara mycket bra. Är hon singel och ska dra på after work efter mötet med alla tjocka grå gubbar (kanske med den yngre killen hon kastar dom till i början) kan det väl kännas hetare att byta mammatrosorna mot ett par röda spetsstring? Att de är röda tror jag är så enkelt som att röd spets känns jävligt snyggt. Isf fallerar er krigsmunderingsteori. Min fråga är snarare varför inte alla (ink jag) går runt med ett par snygga röda string i väskan? För övrigt anser jag att reklamen är totalt värdelös och har ingenting med vatten att göra.

    SvaraRadera
  5. Albertazzi //
    Det passar i alla fall ihop med min uppfattning om att Tyskland är ett "skitland"!

    sambon //
    Om hon ska ut med alla gråa gubbar så behöver hon väl knappast känna sig het? Dock så är det kanske behövligt om hon - som du påstår - har för avsikt att bli intim med den yngre killen men hur hett är rödsex på en skala? Är det förresten vanligt att man knullar mellan kontorsbåsen, både bildligt och bokstavligt? Då man förmodligen hamnar i ett sådant landskap så kan det vara bra att veta var förväntningarna ska ligga.

    Reklamen är minst sagt dålig. Jag har druckit flaskvatten många gånger utan att åka tillbaka i tiden och utan att vare sig få en trosa på huvudet eller på min penna.

    SvaraRadera
  6. Tror att trosorna isf är för den yngre killen ej gubbarna. Eller så ska hon kanske på after work med någon annan hemlig kille utanför filmen. Kan också bara vara för att känna sig lite snyggare när hon ska ut, utan planer för ragg. Jag håller dock isär ragg och den röda teorin, tror inte på en kombination (rödsex med den unga killen på mötet). Det är en stor procent som hittar förhållanden och ragg på arbetsplatsen oavsett om det är i kontorslandskap eller inte, så lycka till i arbetslivet! Flåsar du rätt person i örat på personalfesten så kanske det nappar.

    SvaraRadera